MATHEMATICS UNITED
V vsem v vesolju je skrita matematična formula, od galaksij do školjk. Matematika je odlično orodje za razumevanje narave. Matematika združuje, da nakazuje, da imamo vsi skupni jezik in skupen predmet, v katerem se lahko najdemo. Matematika je povsod v našem vsakdanjem življenju in medčloveških odnosih, v slikarstvu, glasbi, športu, bolnišnici, kuhinji, tržnici, pikniku, tehniki, vojski, kmetijstvu. Zato nas matematika združuje in združuje z naravo.
V našem projektu želimo razviti pozitiven odnos do matematike z združevalno močjo matematike in povezati matematiko z vsakodnevnimi težavami. Razvili bomo tudi drugačen pogled na vprašanja geometrije.
Koordinatorica: Katja Glazer Leskovšek
UNIQUE
Citat pravi: “Kaj te dela drugačnega – naredi te lepega”, zato bomo raziskali, kaj je vsakega od nas tako edinstvenega in katere so vrednote, ki bi jih morali ceniti. Povezovanje nekaj razredov iz nekaj različnih držav je naš namen opazovati podobnosti in razlike med našimi kulturami. Hkrati se bomo kot člani digitalnega sveta naučili obnašati kot pravi, odgovorni, digitalni državljani.
Med projektom bodo učitelji pripravili različne interaktivne ure:
• Kako izbrati pravo WEB orodje – nekatera orodja so brezplačna, nekatera so preizkusna, nekatera zahtevajo prijavo (vnos e-pošte ali drugih osebnih podatkov) itd.
• Zasebnost in družbena omrežja – kdo lahko vidi naše objave, o čem moramo razmisliti, preden nekaj objavimo itd.
• Avtorske pravice – Kaj je plagiat in avtorske pravice, avtorske pravice na internetu, navodila za nadaljnje predstavitve..
• Zasebnost in YouTube, Vimeo itd.
Koordinatorica Jana Grosman
STEAM IN DESIGN AND MODELING OF CLOTHES
Sposobnost uporabe matematike v resničnem življenju igra pomembno vlogo v sodobnem izobraževanju. Ideja projekta je krepitev motivacije študentov za študij matematike, iskanje idej in priložnosti za uporabo matematike pri modeliranju in oblikovanju oblačil z uporabo različnih STEAM virov. V timskem delu na projektu bodo študentje spoznavali posebnosti oblačil, tradicije partnerskih držav, ustvarjali lastne kolekcije in razvijali modele. Za različne starostne kategorije bodo otroci v projektu ponudili različne odgovornosti. Rezultat projekta bo festival skupne modne revije med partnerji “STEAM and Fashion”, na kateri bodo predstavljeni modeli oblačil iz katerega koli razpoložljivega materiala, in elektronska zbirka modelov oblačil, ki so jih izumili mešane ekipe partnerjev.
Koordinatorica Katja Glazer Leskovšek
V šolskem letu 2020/2021 so se izvajali naslednji projekti:
BE AWARE OF CYBER BULLYING AND ABUSE
Projekt povezuje našo šolo z Makedonijo, Francijo, Litvo, Italijo, Španijo, Romunijo, Turčijo in še eno slovensko šolo iz Podbrda. Tehnologija ima obojestranski učinek na otroke, mladostnike in celotno skupnost, tako pozitivne kot negativne. Čeprav na te pozitivne in negativne učinke vplivajo vsi posamezniki na splošno, so otroci in mladostniki bolj prizadeti. Zaradi široke uporabe interneta, pametnih telefonov in družbenih medijev se učenci lahko soočajo s kibernetskim trpinčenjem, včasih kot žrtve in včasih kot nasilneži. Zaradi tega je bil ta projekt pripravljen za ozaveščanje učencev, staršev in učiteljev o tej pomembni in globalni težavi ter za uresničevanje njihovih sposobnosti obvladovanja. V projekt smo bili vključeni že lani, vendar upamo na dobro sodelovanje partnerskih šol tudi letos.
Koordinatorica Katja Glazer Leskovšek
DISCOVER, TELL, ARCHIVE (DiTA)
Učenci bodo razvijali odgovornost za obveščanje ljudi o biotski raznovrstnosti in ustvarili digitalno knjižnico.
Koordinatorica Katja Glazer Leskovšek
MATHS AND APPS
Projekt je nastal kot posledica potreb učiteljev po dodatnem izobraževanju, izpopolnjevanju ob poučevanju na daljavo. Projekt je namenjen izboljšanju učnih metod z uporabo različnih aplikacij pri učenju matematičnih konceptov. Šola na daljavo se je izkazala za pravi izziv in tudi priložnost za komunikacijo med učitelji in učenci na popolnoma drugačen način.
Koordinatorica Katja Glazer Leskovšek
MY MATH WORLD IN WEB 2.0
Med obdobjem pandemije se je izkazalo, kako pomembna je tehnologija tudi v izobraževanju. Cilj projekta je vključevanje orodij Web 2.0 v poučevanje matematike na daljavo.
Koordinatorica Jana Grosman
PI EXPLORERS
Namen projekta je učencem na različne načine približati matematiko. Organizirali bomo veliko zanimivih in otrokom prijaznih dejavnosti, kjer bodo učenci imeli priložnost raziskovati, uporabljati različna spletna orodja, da bodo lahko predstavili Ludolfovo številko, imenovano tudi pi število (3,14).
Koordinatorica Katja Glazer Leskovšek
UČENJE IN IGRANJE NA SVETLI STARNI ŠOLE Z NESTRUKTURIRANIMI MATERIALI
Danes se otroci igrajo z igračami, ki so do popolnosti dodelane, zato se jih otroci hitro naveličajo in želijo novo. To so igrače iz strukturiranega materiala. Otroci imajo veliko raje igrače iz nestrukturiranih materialov, saj jim ta material dopušča lastno ustvarjalnost, domišljijo in številne druge spretnosti.
Nestrukturiran material je enostaven, vsakdanji, kot npr. les, različne deske, lubje, glina, pesek, različni jesenski plodovi, betonske kocke (tlakovci), različne cevi iz plastike, kartona, toaletni tulci, blago.
Nestrukturirani materiali otroku omogočajo, da se z istim predmetom igra na različne načine, npr. škatla je lahko hiška, lahko je avto, tlakovci se sestavijo v cesto, lesene kocke postanejo hiše, cevi postanejo tuneli.
Vse to lahko učitelji povežemo z učnimi cilji, npr. varnost v prometu, poimenovanje različnih snovi, pospešek avtomobilčka na klancu. Razvijamo lahko tehnična znanja, tako da brusimo deske, lahko kaj pobarvamo, odžagamo, zabijemo žebelj. Pri matematiki lahko merimo dolžino desk, pri glasbi lahko iz konzerv naredimo bobne, pri likovni poslikamo lesene kocke in jih spremenimo v hiške.
Koordinatorica Romana Lazar
W I M (World In Math)
Glavna ideja projekta je povezava sveta z geometrijo.
Koordinatorica Jana Grosman
V šolskem letu 2019/2020 so se izvajali naslednji projekti:
MATHEMATISATION
Glavni namen projekta je bila motivirati učence, da odkrijejo uporabnost matematike v vsakdanjem življenju in opazijo povezave med matematiko in svetom, ki nas obdaja. Teme projekta so izhajale iz učnega načrta posamezne države in razreda, zato so bile vključene v ure matematike.
Učitelji so sodelovali in primerjali učne načrte v različnih državah ter poskušali narediti učenje zanimivejše.
Vsi sodelujoči v projektu so dajali predloge, izbirali teme in naloge, skupaj so sodelovali, razpravljali, raziskovali in ustvarjali.
Koordinatorica Jana Grosman
WE LEARN FROM EACH OTHER
OŠ Kajetana Koviča Radenci je s šolo iz Poljske ustanoviteljica projekta. V projekt so zraven Poljske in Slovenije vključene še šole iz Francije, Turčije, Romunije, Portugalske in Španije. Učenci in učitelji bodo v projektu delali v obrnjeni učilnici (flipped lessons), posneli bodo učno uro in gradiva medsebojno delili. V projekt smo bili vključeni lani, vendar upamo na dobro sodelovanje partnerskih šol tudi letos.
Koordinatorica Katja Glazer Leskovšek
BE AWARE OF CYBER BULLYING AND ABUSE
https://twinspace.etwinning.net/92106
Koordinatorica Katja Glazer Leskovšek
ETWINNING PROJEKT “LET’S DISCOVER OUR EUROPEAN MATH WORLD”
MY OUTDOOR CLASSROOM – UČIONICA U PRIRODI
Učenci so del šolskega dne preživeli v učilnici na prostem z željo izboljšati njihovo zdravje, povečati motivacijo za učenje in jih povezati z naravo.
Koordinatorica Katja Glazer Leskovšek
V šolskem letu 2018/2019 se je izvajal projekt
MATHEMATIC RACE TRACK
VIDEOKONFERENCA
V torek, 13. 11. 2018, je potekala videokonferenca med partnerskimi šolami v eTwinning projektu Mathematic race track. Sodelovali sta dve šoli iz Turčije, šola iz Poljske in mi. Z učenci drugih šol smo se tako lahko v živo videli in si pomahali :-
TWINSPACE STRAN PROJEKTA
https://twinspace.etwinning.net/65447
NEKAJ O PROJEKTU
“Glavni cilj izobraževanja je razviti telo v harmoniji z dušo.” Pitagora – filozof matematik.
Fizična aktivnost omogoča razvoj določenih področij možganov, zato imajo učenci, ki se redno ukvarjajo s športom, boljše logične sposobnosti.
Koordinatorica projekta: Jana Grosman
V šolskem letu 2017/2018 so se izvajali naslednji projekti:
I SEE MATHS
Učenci so izdelovali didaktične pripomočke, katerih cilj je bila vizualizacija matematičnih pravil in dokazov.
Koordinatorica: Katja Glazer Leskovšek
MATH CHAIN
Glavna ideja projekta je bila organizirati proces pridobivanja matematike skozi elemente igre. Učenci so sestavljali uganke in jih reševali.
Koordinatorici: Katja Glazer Leskovšek in Mina Mazouzi
Razglednica z nalogami iz Češke
Postcard with exercises from Czech Republik
THE MATH SIDE OF LIFE
Cilji projekta so bili predlagati nove pristope k poučevanju matematike ter učenje matematike na raziskovalen in ustvarjalen način.
V projektu so sodelovale šole iz Češke, Hrvaške, Poljske, Portugalske, Romunije, Srbije, Španije, Turčije, iz Slovenije pa še OŠ Žužemberk.
Math side of life – nacrt dela
Koordinatorica: Katja Glazer Leskovšek
DIFFERENT WAYS TO SAY HELLO; THANK YOU, PLEASE AND GOODBYE
https://twinspace.etwinning.net/94936
Koordinatorica: Katja Glazer Leskovšek
eTwinnerji so v torek, 19. 12. 2017, sodelovali v videokonferenci s Turčijo.
CELEBRATING CULTURE ON SCHOOLS
Cilj projekta je bil predstavitev praznikov, praznovanj, kulturnih dogodkov, ki se dogajajo na šolah tekom leta in spoznavanje le-teh v drugih sodelujočih šolah. Prispevki so bili objavljeni v spletni učilnici TwinSpace.
Koordinatorica: Tadeja Slavič
Spominska ura ob obletnici rojstva Kajetana Koviča.
Razstava v šolski knjižnici ob 500-obletnici reformacije.
Tradicionalni slovenski zajtrk in dan slovenske hrane.
V šolskem letu 2014/2015 je potekal projekt MAVEN – MAth Via ENglish:
https://www.etwinning.net/sl/pub/profile.cfm?f=2&l=sl&n=105709
Fotografije:
http://720.gvs.arnes.si/piwigo/index.php?/category/106
http://720.gvs.arnes.si/piwigo/index.php?/category/143
V šolskem letu 2012/2013 je potekal projekt ABC of wellbeing:
https://www.etwinning.net/sl/pub/profile.cfm?f=2&l=sl&n=90797
V šolskem letu 2011/2012 je potekal projekt I TOUCH MATHS!:
https://www.etwinning.net/en/pub/profile.cfm?f=2&l=en&n=72696
Projekti v šolskem letu 2015/2016:
FUNNY MATHEMATICS FOR EVERYONE WITH MULTIPLE INTELLIGENCE
V šolskem letu 2015/2016 se bodo učenci OŠ Radenci preko matematike in angleščine povezali z učenci osnovne šole v Ankari, Romuniji in Veliki Britaniji. Učence partnerskih šol bodo učenci naše šole spoznavali preko e-klepeta, forumov, glasovnih konferenc in ostalih IKT-gradiv. Skupno druženje bo spodbujalo spletno okolje Twinspace. Družili jih bodo zanimivi matematični orehi, ki jih bodo reševali v angleškem jeziku. V projektu bodo sodelovali učenci od sedmega do devetega razreda. Trajanje tega eTwinning projekta je predvideno za celo šolsko leto.
Koordinatorki projekta: Katja Glazer Leskovšek in Mina Mazouzi
https://twinspace.etwinning.net/10086/home
Vsak razred se je predstavil na svojevrsten način:
7. a:
https://animoto.com/play/Hgd1gdSb6gLaODbxq6VvLQ
https://animoto.com/play/tMogleu2xybOi0dSLRsHGQ
8. a:
MY EVERYDAY LIFE
Učenci različnih starosti bodo skozi šolsko leto opisovali svoje vsakdanje življenje, tako da bodo pisali pesmi, eseje, dnevnike, kratke zgodbe, stripe …
Koordinatorka projekta: Tadeja Slavič
https://twinspace.etwinning.net/13466/home
1. naloga: Predstavi se (My profile)
Učenci podaljšanega bivanja v 4. razredu so izpolnili vprašalnik.
V projekt pa so se vključili tudi učenci 6. razreda.
2. naloga: Praznovanje božiča pri nas (Celebrating Christmas)
EK-PRESS
Kulturna raznolikost je dejstvo, ki se vedno bolj manifestira v naši evropski skupnosti. Le-ta nedvomno prinaša pozitivne stvari, prav tako pa odpira mnogo vprašanj. V tem projektu poskušamo ustvariti “novinarski kalejdoskop”, kjer osvetljujemo kulturno raznolikost. Kot pravi reporterji, fotografi, pisatelji …
Koordinatorki projekta: Mina Mazouzi in Katja Glazer Leskovšek
https://www.etwinning.net/sl/pub/profile.cfm?f=2&l=sl&n=117500
https://twinspace.etwinning.net/10793/home
A typical Slovenian family
In this text I am going to write about how families in Slovenia live and what is the typical Slovenian family.
Slovenian families are very similar to families in Britain, because in both countries in a typical family home there are two parents and one or two children. But I have to say that Slovenia is still a little bit old-fashioned and traditional because it’s not very often here, like in Britain, that a child lives in a single – parent family or in a family with a step-parent and step-sisters and brothers.
Most of the people in Slovenia live in houses with a big garden. In our capital city – Ljubljana and in our second biggest city in Slovenia – Maribor there are also a lot of people that live in flats.
Because Slovenia is not a country of opportunities a lot of young people leave to other countries to go to university and get a job. Because of that they live a long way from their parents, sisters, brothers, grandparents, uncles and aunts. They leave home when they are eighteen so they can go to university to another country or when they have a young family and they move to another country to get a job.
When young people go to university they normally live in a flat, in dorms or they share a house with some friends.
In Slovenia it is very often that grandparents live in the same house as their children with families. Not a lot of old people in our country live alone in their houses and apartments. Some live in an old people´s home.
Most families in Slovenia have got a pet. Dogs are the most common pets. In most cases a child wants a pet, a parent buys him or her one – a child plays with the pet for some time and in the end parents have to take care of this pet.
So this is something about families in Slovenia. I hope you enjoyed reading this text and that you found out something new.
Written by Taja Berič, 8. a Picture made by Marko Matko Ficko, 9. b
November 2015
NEW YEAR AROUND THE WORLD: